mandag den 24. maj 2010

Truefitt & Hill, Cologne Clubman, Freshman & 1805

John Kreiner, journalist fra Præstø


Duften:
Her har jeg virkelig været på en opgave, da jeg – formentlig på grund af min alder – er meget konservativ hvad angår dufte. Min generation har vist altid været ret tilbageholdende med for parfumerede dufte, men jeg er vidende om, at de yngre – f.eks. min egen søn – ville have et helt andet forhold til duftene.
Samtidig skal man nok være opmærksom på, at netop dufte i høj grad har noget med smag at gøre, lige som det også er afhængigt af, hvilken type mand, der bruger hvilken duft.
Jeg har valgt at inddrage to ”tillægs-testpersoner”, nemlig min kone og min – for tiden – hjemmeboende datter (24 år), og ladet dem vurdere, hvordan duftene ”klædte” mig.



1805:
Denne duft kender jeg fra en aftershave balm, jeg har brugt gennem længere tid, og som jeg oplever som diskret og med et udtryk af renhed og god hygiejne.
Denne karakteristik kunne såvel min kone som min datter tilslutte sig – efter deres egen vurdering.


Freshman:
Her var mine to ”hjælperes” enstemmige dom: En dejlig frisk duft, der ikke på nogen måde virker dominerende. Jeg oplever den samme fornemmelse.



Clubman:
Begge ”piger” er enige om, at den dufter dejligt, men nok er lige lovlig parfumeret til mig.
De positive bemærkninger om duften er jeg enig i, men har umiddelbart lidt svært ved at forbinde denne med en mand.

Når sønnike kommer hjem fra det store udland i næste måned, tror jeg, at jeg vil præsentere ham for disse dufte, og høre hvordan en yngre mand tager imod dem.

Lever produktet op til forventning og beskrivelse:
De lever helt klart op til beskrivelserne, mens det er vanskeligt for mig at sætte dem i relation til mine forventninger, da jeg faktisk ikke rigtigt var klar over, hvad jeg reelt forventede.

Ville du anbefale produktet til andre:
Som nævnt flere gange, så er dufte noget meget individuelt, men skulle snakken falde på cologner og/eller dufte i al almindelighed, så vil jeg til enhver tid foreslå disse som muligheder.

Hvis du vil købe Cologne fra Truefitt & Hill så [Klik her] og gå direkte til webshoppen Gentlemen´s Bazaar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar