mandag den 24. maj 2010

Truefitt & Hill, Pre-Shave Oil

John Kreiner, journalist fra Præstø



Konsistensen af produktet:
Der er tale om en olie, og konsistensen lever op til dette uden at være noget ”tyndt sjask” og uden at være noget tykt flydende, som ikke er til at få ud af flasken. Behagelig konsistens at bruge.

Duften:
Som med alle andre produkter i denne test, så er duft noget individuelt, men jeg har vanskeligt ved at forestille mig nogen, der ikke vil nyde duften af citron og lemon. Det er en frisk duft, der giver en øget lyst til den forestående barbering.

Lever produktet op til forventning og beskrivelse:
Helt afgjort, men når det er sagt, kan jeg komme i tvivl om, hvorvidt den adskiller sig i effekt fra øvrige pre shave-produkter, jeg har stiftet bekendtskab med.

Jeg har fundet en teknik med en let overdosering af olien, så huden stadig er blank – og virker fedtet – når skummet påføres første gang. Det har betydet, at skraberen har haft et meget let glid hen over huden gennem størsteparten af mine sædvanlige tre daglige pas.
Om det gør den bedre end andre, kan jeg ikke rigtig udtale mig om, men den virker i hvert fald godt med den teknik.


Er produktet brugervenligt:
Indledningsvis havde jeg lidt besvær med at få olien ud af flasken, men nogle tryk på den forholdsvis hårde plast-flaske viste bobler i flasken, og olien kom ud i passende dråber. Dett viste sig bare at være et ”tag”, man lige skal have på flasken, så virker det.
Den lidt ru overflade på flasken betyder, at man har rimelig godt fat, selv om man skulle have lidt olie på fingrene, når låget skal skrues på.


Ville du anbefale produktet til andre:
Jeg er ikke helt så overbevist som for de andre produkter, men bestemt heller ikke afvisende.
Min tvivl skyldes formentlig at, selv om jeg tidligere har brugt andre pre-shave produkter, så er dette mit første møde med pre-shave oil – altså i olieform, så mit erfaringsgrundlag måske ikke er helt så stort endnu.

Men jeg vil til enhver tid kunne stå inde for, at jeg har haft positive oplevelser med olien.


Et godt tip:
Da jeg i januar besøgte Truefitt & Hill i London, talte jeg bl.a. om olier og barbering med den daglige leder, Dennis Hornsby.
Han var absolut tilhænger af pre shave oil, men han gav også et lille tip, nemlig eventuelt at komme et par dråber olie på bladet, før man begynder selve barberingen.

Det har jeg prøvet nu, og det giver en formidabel virkning, hvor bladet nærmest glider blødt henover huden.

Jeg har siden forsøgt mig med at komme olie på bladet også mellem hvert pas, og – må jeg nok nævne – det har givet mig nogle første klasses barberinger siden. Men det trækker jo naturligvis noget tidsmæssig holdbarhed ud af den lille flaske.


Mach 3-brugere kan også med fordel bruge dette tip.



Vil du købe Truefitt & Hill´s Pre-Shave Oil så [Klik her] og gå til webshoppen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar