fredag den 28. februar 2014

Truefitt & Hill No. 10 Range

Thomas Egebæk Hansen




Pre-shave oil - No. 10 fra Truefitt and Hill, London:
Efter længe at have brugt pre-shave cremer med stor succes, må jeg sige, at være blevet omvendt.

Denne pre-shave oil fra Truefitt and Hill's No. 10 serie er enestående. Der skal kun bruges et par dråber i håndfladen, som derefter smøres ud i området, hvor der skal barberes.  

Olien har en dejlig mild duft af bregner og jordbund, der ikke irriterer min ellers sensitive hud.  

Jeg kan mærke en væsentlig forbedring i kvaliteten af min barbering i forhold til pre-shave cremer, da olien giver mere glid, blødgører skægstubbene bedre end cremerne og giver mindre irritation fra skraberen.  

Alt i alt et godt produkt til en lille pris og med korrekt dosering, kan olien holde i flere måneder ved daglig brug. 
 


 

Barbercreme - No. 10 fra Truefitt and Hill, London:
Dette er min første barbercreme fra Truefitt and Hill, og jeg må sige, at jeg er imponeret. 

Som en del af Truefitt and Hills No. 10 serie havde jeg høje forventninger, da jeg havde prøvet deres pre-shave oil fra samme serie tidligere. Ligesom pre-shave olien er denne barbercreme henvendt til mænd med sensitiv hud, og jeg, der ellers har ret sensitiv hud, oplevede ingen gener ved brug af denne creme.
 
Først og fremmest er der duften. Lig pre-shave olien dufter barbercremen mildt af bregner og jordbund. Denne duft bliver mere intens ved op skumning med barberkost.  

Truefitt and Hill skriver på deres hjemmeside, at denne barbercreme kan anvendes med og uden barberkost, men efter at have prøvet uden barberkost, så vil jeg ikke være foruden min trofaste Simpson barberkost, når denne creme skal skummes op.  

Til op skumningen skal der bruges meget lidt af Truefitt and Hills no. 10 barbercreme, faktisk får jeg den bedste barberskum ved blot at dubbe spidsen af barberkosten i barbercremen efter at have rystet vand ud af den.
 
I mit tilfælde opnåede jeg den bedste barberskum ved direkte op skumning i ansigtet, men med en blødere barberkost ville denne barbercreme også skumme fint op i en skål.  


 
Barbercremen fra Truefitt and Hill giver et utroligt godt glid for barberskraberen og fugter samtidig huden meget, hvilket må tilskrives det høje indhold af glycerin og mandelolie. Skummen holder længe efter på førelse, og der er til flere på førelser i barberkosten.  

Barbercremen skylles let af ansigtet, og efterlader huden fugtet og sund. 

Alt i alt er dette en rigtig god barbercreme og til lige under 90 kr. for hele 200 ml er det et rent røverkøb. 
 

Hilsen Thomas Egebæk Hansen

 

Thomas har sendt denne beskrivelse af Truefitt and Hill No. 10 serie til Gentlemen´s Bazaar.

Vi hos Gentlemen´s Bazaar siger tusinde tak.

Hvis du vil købe produkter fra Truefitt and Hill no. 10 serien, [Klik her] og gå direkte til webshoppen Gentlemen´s Bazaar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar