tirsdag den 11. marts 2014

ARLINGTON Barbercreme, D.R. Harris & Co.

Thomas Hansen, Næstved


D.R Harris & Co, London blev grundlagt i 1790 som apotek i St. James Street i London, hvor de stadig har til huse den dag i dag.  

D.R. Harris og Co var således blandt de første, der var med til at støbe fundamentet til det store britiske marked af kvalitetsbarberprodukter. 
 
 
Men nok historie. Før vi går videre til det, den her anmeldelse egentlig handler om, skal jeg lige nævne, at jeg har normal hud, et ret stridt skæg og har temmelig hårdt vand, hvor jeg bor. Bare for, at I kan sammenligne med jeres eget skæg/hud og vand. 

Til denne test har jeg brugt en Mühle R41 åben kam Razor (dog med et tungere skaft) og en syntetisk børste, der er blød i spidsen - men alligevel har en fast rygrad. Til denne barbercreme ville en Mühle silvertip fibre, eller en barberkost med grævling også være fantastisk. 

Nu til testen:

Arlington Shaving Cream 75g kommer i en praktisk lille tube, der er en ideel størrelse til toilettasken, og den gør det super nemt, at dosere barbercremen, hvilket er en rigtig god ting, hvorfor, kommer vi til senere.
Duften er beskrevet som renhed med et stænk af citrus, men, når man åbner låget, kan man ikke fornemme duften af citrus, den har til gengæld en dejlig duft af, hvad jeg kalder, en diskret Old School duft af barbersalon.
 
 
 
Barbercremen kan påføres ansigtet både med fingrene og med en barberkost. Jeg hører til dem, der elsker sidstnævnte, som også helst vil bygge barberskummet op i en skål først, hvilket er et meditativt og hyggeligt ritual inden barbering, og giver mig en bedre fornemmelse af barberskummets konsistens.   

Jeg havde hørt, at denne barbercreme var en rigtig superskummer, og drøj i brug. Derfor brugte jeg kun halvdelen af,  hvad jeg normalt plejer at bruge, hvilket vil sige mængde svarende til en halv mandel i størrelse.

Det skulle vise sig at være RIGELIGT. Barbercremen bygges lynhurtigt op (meget hurtigere end jeg er vant til), og laver samtidig et tæt barberskum, der har et fint “glid” .... OG så kommer citrus duften pludselig, en frisk dejlig duft, der ikke er for overvældende. 

Jeg bruger ca. 1 minut til selv opbygningen af barberskummet. 

Den halve mandelstørrelse gav mig nok barberskum til mine 3 indsæbninger, én til at barbere i skæggets groretning, én på tværs af skægget og én imod skæggets groretning. Det gav en super tæt og behagelig barbering og der var stadig barberskum nok til et par indsæbninger, så næste gang vil jeg bruge endnu mindre barbercreme af D.R. Harris Arlington. 

Efter barbering, renser jeg sæberester af med lunkent vand, og derefter kører jeg lige en alun blok rundt på den nybarberede hud. Det har en desinficerende virkning, lukker porerne og behandler evt. småskrammer.  

Til sidst skylles ansigtet efter med koldt vand og duppes tør med et håndklæde.

Thomas har sendt denne beskrivelse af Arlington barbercreme fra D.R. Harris & Co. til Gentlemen´s Bazaar.

Vi hos Gentlemen´s Bazaar siger tusinde tak.

Hvis du vil købe Arlington barbercreme fra D.R. Harris, [Klik her] og gå direkte til webshoppen Gentlemen´s Bazaar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar